Gymnázium, Trutnov, Jiráskovo náměstí 325 se sídlem Jiráskovo náměstí 325, 541 01 Trutnov
Matematika je základním pilířem vzdělávání, ale tradiční
způsoby výuky mohou být pro některé studenty náročné a demotivující.
Alternativní metody výuky matematiky se zaměřují na to, jak udělat matematiku
přístupnější, zábavnější a efektivnější.
V průběhu minulého a letošního školního roku jsme ve
druhém ročníku osmiletého oboru realizovali několik hodin matematiky
obohacených o rozvoj měkkých kompetencí. V rámci hravých aktivit děti rozvíjely
spolupráci, plánování, řešení problémů, kreativitu a další. Pomocí spočítaných
příkladů žáci bojovali s příšerkami, vytvářeli království, stavěli
autodráhu a věž, skládali mozaiky nebo luštili tajenky. Naším cílem bylo oživit
výuku pro žáky a nabídnout jim netradiční problémy k řešení. Tyto hodiny se
odehrály pod vedením paní učitelky Jiráskové a školní psycholožky Slavkové.
Žáci dostali možnost reagovat a okomentovat jednotlivé
aktivity. Z evaluačního dotazníku, kteří žáci vyplnili, vyplývá, že většina
dětí hodnotí tyto hodiny pozitivně. Všichni dotázaní uvedli, že je nové metody
baví více než tradiční výuka. Z těchto nasbíraných dat usuzujeme, že
zavedení alternativních metod do výuky je krok správným směrem, ačkoliv je
třeba dbát na vyváženost a udržení disciplíny ve třídě.