Gymnázium, Trutnov, Jiráskovo náměstí 325 se sídlem Jiráskovo náměstí 325, 541 01 Trutnov

Výuka v týdnu od 10. května 2021

Výuka v týdnu od 10. května 2021


Prezenční výuka bude v týdnu od 10. 5. 2021 realizována ve třídách 2.X a 4.X. Ostatní třídy se učí distančně. 


Pro další období od 17. 5. 2021 je ve hře více variant. K upřesnění dojde v příštím týdnu. Jakmile budeme mít k dispozici podrobnosti, přineseme aktuální informace. 


Protože je ale přítomnost žáků na prezenční výuce podmíněna negativním výsledkem testu (nebo jeho povolenou náhradou - viz níže), je nezbytné před zahájením výuky realizovat také testování ve škole. V týdnu od 10. 5. 2021 bude ve škole relativně klidno, proto se testování  žáků (pondělí a čtvrtek) uskuteční již od 8:00. Žáci dotčených tříd dorazí v pondělí ke škole tak, aby byli přítomni v 8:00. Do budovy nebudou vstupovat, počkají venku. Třídním učitelem nebo pověřeným pedagogickým dozorem budou po skupinkách vyzváni k příchodu do školy a provedení testování. Teprve po testu s negativním výsledkem budou pokračovat k dalšímu programu ve škole. Zahájení výuky předpokládáme ihned po skončení testování. 


Stejně se bude postupovat také ve čtvrtek 13. 5. 2021. V ostatních dnech se netestuje, takže žáci přijdou do školy běžným způsobem tak, aby bylo možné zahájit výuku od 8:00 hodin. 


K testování budou použity samoodběrové testy s odběrem vzorku z přední části nosu (momentálně máme k dispozici testy Singclean). Není to nijak problematický postup. Níže přinášíme přehled situací, kdy se žák nemusí ve škole testovat a je možné testování nahradit jiným dokladem.


Po celou dobu pobytu ve škole musí žáci dle aktuálně platných MO MZČR používat zakrytí úst a nosu, dodržovat hygienu rukou a nezbytný odstup (alespoň 1,5 m). Výjimku tvoří pouze doba konzumace svačiny nebo oběda (obědy si v případě zájmu nezapomeňte včas objednat). Předepsaným prostředkem k zakrytí dýchacích cest je bez ohledu věk v případě žáků plnících povinnou školní docházku nově chirurgická rouška nebo rouška splňující obdobné parametry. Roušky v dostatečném množství si žáci přinesou s sebou, v případě nouzové situace budou náhradní roušky k dispozici v kanceláři školy. 

 

Nahradit test je možné:

  • dokladem o tom, že osoba prodělala laboratorně potvrzené onemocnění COVID-19, uplynula u ní doba izolace podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví a od prvního pozitivního POC antigenního testu nebo RT-PCR testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 neuplynulo více než 90 dní,
  • dokladem o negativním výsledku POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2, který není starší než 72 hodin, a který byly proveden poskytovatelem zdravotních služeb podle aktuálně platného mimořádného opatření k provádění testů
  • dokladem o negativním výsledku RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2, který není starší než 7 dnů, a který byly proveden poskytovatelem zdravotních služeb podle aktuálně platného mimořádného opatření k provádění testů
  • certifikátem Ministerstva zdravotnictví ČR o provedeném očkování proti onemocnění COVID-19, a od aplikace druhé dávky očkovací látky v případě dvoudávkového schématu podle souhrnu údajů léčivém přípravku uplynulo nejméně 14 dní, nebo od aplikace první dávky očkovací látky v případě jednodávkového schématu podle SPC uplynulo nejméně 14 dnů.

Mnoho užitečných informací k testování ve školách je k dispozici na speciálním portálu MŠMT zde.